Bij de eerste campagne in maart 2013 nodigde NewB het publiek uit één aandeel van 20 euro te kopen, voor de start van het project. De organisatie mikte toen op 10.000 coöperanten binnen drie maanden. Het werden er meer dan 43.000 op minder dan drie weken tijd.

Nu nodigt NewB deze 43.000 coöperanten (en nieuwe kandidaten) uit een stap verder te zetten door nieuwe aandelen van 20 euro te kopen voor een maximumbedrag van 100 euro (120 euro voor personen die nog geen eerste aandeel hebben gekocht).

Met deze campagne maakt NewB de definitieve stap naar zijn einddoel: een nieuwe coöperatieve bank. Het gaat nu niet langer om een symbolisch bedrag maar om een reëel financieel engagement.

Andermaal blijkt de realiteit de verwachtingen te overstijgen. Drie dagen later (2 februari) werden reeds meer dan 12.000 nieuwe coöperatieve aandelen ingetekend en betaald.  Volgens Bernard Bayot, voorzitter van NewB, in een persmededeling, bewijzen “deze eerste cijfers nog maar eens de uitdrukkelijke wens (bewijzen) van vele burgers om hun eigen bank op te bouwen”.